- Procedura zgłaszania imprez artystycznych lub rozrywkowych
- „Wyprawka dla malucha, czyli witamy na świecie nowych cieszynian”
- Ewidencja obiektów świadczących usługi hotelarskie
- Informacja o rejestrze instytucji kultury
- Regulamin i procedury wyłaniania laureatów wyróżnienia samorządów Ziemi Cieszyńskiej
- Stypendia w kulturze
- Laureaci nagród i wyróżnień
- Szczegółowe zasady i tryb przyznawania nagród Miasta Cieszyna
- Wydanie zgody na użycie urzędowej wersji herbu miasta Cieszyna
- Zasady udzielania pożyczek dla organizacji pozarządowych
- Zasady używania nazwy Cieszyn w znakach towarowych
- Organizacja wydarzeń na terenie Miasta Cieszyna – przydatne informacje.
Procedura zgłaszania imprez artystycznych lub rozrywkowych
1. Wydział /Referat załatwiający sprawę:
Wydział Kultury i Promocji Miasta.
2. Wnioskodawcy:
Wnioskodawcami mogą być osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej – organizatorzy jednorazowych lub cyklicznych imprez artystyczno-rozrywkowych organizowanych poza swoją stałą siedzibą lub w sposób objazdowy.
3. Obowiązkiem zawiadamiania objęte są:
Imprezy gromadzące publiczność w celu prezentacji określonego przedsięwzięcia artystycznego lub rozrywkowego organizowane w teatrach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach czy terenach – jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć.
4. Zawiadamianie nie dotyczy:
Imprez organizowanych w trybie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, których organizację zgłasza się poprzez Wydział Spraw Obywatelskich.
5. Forma załatwienia sprawy:
- W przypadku przyjęcia zawiadomienia bez zastrzeżeń – nie udziela się odpowiedzi.
- Decyzja o zakazie odbycia imprezy artystyczno-rozrywkowej, lub cyklu takich imprez.
6. Wymagane dokumenty i oświadczenia (załączniki):
- Zawiadomienie o zamiarze organizacji imprezy artystyczno-rozrywkowej, składane nie później niż na 30 dni przed planowaną imprezą, na wzorze stanowiącym załącznik do niniejszej Procedury;
- Oświadczenie organizatora o tym że pomieszczenia, obiekty lub miejsca, w których odbywa się impreza oraz urządzenia techniczne używane przy organizowaniu tej imprezy odpowiadają stosownym przepisom prawa. W przypadku zaistnienia wątpliwości Gmina może zażądać Zaświadczenia właściwego organu o spełnieniu stosownych wymagań prawnych i wystąpić o uzupełnienie wniosku o powyższe zaświadczenia;
- Uzgodnienie z zarządcą drogi. Jeśli organizacja imprezy wymaga szczególnego korzystania z dróg, organizator imprezy uzgadnia zasady ich wykorzystania z jej zarządcą;
- Uzgodnienie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie, jeśli w ramach imprezy jest zorganizowany pokaz z użyciem materiałów pirotechnicznych.
7. Opłaty:
Postępowanie nie podlega opłatom.
8. Termin załatwienia sprawy:
- Do 14 dni od przyjęcia zawiadomienia. W przypadku rozpatrzenia w tym terminie zawiadomienia bez zastrzeżeń – nie udziela się odpowiedzi.
- Decyzja zakazująca odbycia imprezy – doręczana organizatorowi w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
9. Informacje można uzyskać w:
Urząd Miejski w Cieszynie: Wydział Kultury (I piętro, pok. 105).
Telefon, e-mail: tel. 33 47 94 332/340/346; e-mail: kultura@um.cieszyn.pl
9. Druk do pobrania:
Wniosek – Zawiadomienie (doc)
10. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 poz. 406 z późn. zm. ) – art. 34-37.
11. Tryb odwołania:
Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie podlega rozpoznaniu w terminie 7 dni od dnia wniesienia. Niewydanie decyzji w tym terminie oznacza zgodę na odbycie imprezy. Decyzję wydaną w wyniku wniesienia odwołania doręcza się w terminie 3 dni.